Archiv rubriky: Obecné

Jak poznat, že jste našli kreativní grafické studio

V dnešní době najdete snad na každém rohu nějakou reklamní agenturu nebo kreativní grafické studio. Takových a dalších jim podobných jsou stovky. Je to trend, všichni se snaží přizpůsobit se době a podnikat na internetu. Bohužel to ale není pro každého. Stejně tak, jako každá jiná práce, i tato má svá pravidla, které by měl grafik například při tvoření loga dodržovat. A spousta těchto “studií” žádná pravidla nedodržuje.

Dále existuje velké množství tzv. “freelancerů”, kteří se v tomto oboru také snaží uživit. Část z nich se naučila nějaké základy v grafickém programu a myslí si, že můžou dělat plnohodnotné grafiky. Není to tak, být grafikem je především velká zodpovědnost a dřina. Nejen, že musí být nadmíru kreativní člověk, ale měl by perfektně ovládat grafický programy, umět to s barvami a typografií.

Kreativita neboli tvořivost jsou schopnosti, které jsou ryze lidské. Díky nim můžeme vytvářet něco nového, originálního a inovativního. Jsou to hlavně kreativní grafické práce, které vyžadují tvořivost, fantazii nebo redesign starých grafický návrhů. Pokud najdete kreativní grafické studio s takovým člověkem, držte se ho. Nejde jen o samotný nápad, ale o celý proces tvorby a příběh.

Kreativita a úroveň

Kde najdete vhodného partnera, se kterým budete sdílet stejný názor a myšlenky? Jak ho vlastně poznáte? Začněte například tím, že navštívíte webové stránky nějakého kreativního grafického studia. Ihned poznáte, jestli budete obchodní partneři. Podrobně si prohlédněte celé portfolio firmy a přečtěte si nějaké recenze. Když si budete chtít být opravdu jisti, že jsou recenze pravdivé, zkuste kontaktovat nějakého bývalého klienta a poprosit jej o pravdivý názor.

Ještě před tím, než grafické studio navštívíte, ujasněte si, jaké služby potřebujete. Udělejte si představu o úrovni služby, kterou hledáte. Porozhlédněte se, kolik si za tyto služby účtují ostatní a kolik času jim to zabere, ať máte nějakou představu. Zmapujte celý trh a vyberte kandidáty.

Podle čeho je dobré posuzovat vhodného kandidáte? Určitě podle jeho nabídky, přístupu a vize. Jak bylo již řečeno důležité je především jeho portfolio. Pokud je recenze pouze psaná a není k ní ukázka práce, je to divné. Grafická studia se svou prací rádi chlubí. Pokud má na svých stránkách studio nějakou případovou studii, přečtěte si ji.

Nenechte se zmást názvem. Protože pod názvem například reklamní agentura se může skrývat velká nadnárodní firma nebo například výrobce reklamních cedulí a letáků. To stejné může být u názvu kreativní grafické studio. Pravdou je, že mnohá grafická studia fungují jako reklamní agentury, ale nikdo neví proč si tak nechtějí říkat.

Myslíte si, že čím větší kreativní grafické studio bude, tím lépe? Není to tak docela pravda. Když hledáte jiného dodavatele, třeba na nějaké náhradní díly, je jasné, že čím větší firma tím asi lepší, ale u grafický studií to není pravidlo. I malé grafické studio vás může překvapit. Může mít větší kreativní tým než třeba velká reklamní agentura. Paradoxně se stává, že do většího projektu je zapojeno celé studio a nedělá nic jiného. Tím pádem může být do projektu zapojeno více lidí a práce je rychlejší a vy dostanete rychleji svůj požadovaný výsledek.