Jaké jsou trendy v oblasti webdesignu?

Mluvíme-li o umění, nemusíme se nutně jenom zabývat obrazy, hudbou, divadlem či filmem. Jelikož je můj blog zaměřený i na sebevzdělávání a lehce i na oblast podnikání, je třeba říci, že dnes řada lidí realizuje své sny hlavně v online prostředí. A jelikož ani já nejsem výjimkou, rozhodl jsem se sepsat přehled základných trendů, které souvisejí se současným webdesignem. Právě ten má totiž velký vliv na to, jak úspěšní můžeme být.

Snadné možnosti zobrazování

To hlavní, co dnes s oblastí webdesignu souvisí, to je takzvaná responzivita. Každý z nás má už chytrý mobilní telefon a tablet a tak samozřejmě chce, aby se v něm dobře zobrazoval téměř jakýkoliv web. Na první pohled dokonale graficky vyladěná stránka tak může mít problém v tom, že se na menším zobrazovacím zařízení zobrazí chybně. Budeme tak muset výrazně posouvat, zvětšovat a zmenšovat, nebo zkrátka jinak upravovat zobrazený obraz. A to vede k jedinému, a to samozřejmě k problému s tím, že se nám na webu nebude líbit. V tomto směru jsou trendem i takzvané jednostránkové stránky, které umožní mnohem lepší rozvržení tak, aby uživatel měl vše před sebou a zároveň bylo vše přehledná. Bude-li web zabalen v moderním grafickém provedení, je to trend, se kterým neuděláte chybu.

Výrazná a dobře zapamatovatelná loga

V první řadě dnes dochází primárně k tomu, že jsou loga výrazně zjednodušována. Proč? Jelikož to napomáhá jejich zapamatování. Zapomeňte na propracované možnosti, ze kterých často sotva vyčtete, co chtějí říci. Ideální je inspirovat se třeba ve světě auto. Kroužky, kosočtverce, hvězdice… To jsou tvary, které zná každý. Samozřejmě v oblasti webdesignu dnes platí také to, že loga získávají mnohem pravoúhlejší vzhled. Ostatně stačí se podívat na několik nejznámějších, jako jsou služby Dropbox či Ebay, stejně jako logo Windows, Apple, nebo Google. V tomto směru je třeba říci, že v minulosti se jednalo hlavně o propracovaná, do detailu vykreslovaná umělecká díla. Dnes však jdou grafici jednoduchou a základní cestou. Ale je to cesta, která po všech stránkách funguje.

V oblasti log je ale třeba říci, že řada z nich podobně jako umělecká díla dokážou působit na lidskou psychologii. Jak? Samozřejmě použitím jednotlivých barev. Jsou totiž barevná schémata, která fungují. A těch se drží nejenom ti, kteří kreslí obrazy, ale i ti, kteří kreslí loga. Jedině tak bude logo fungovat přesně tak, jak má. Poté stačí kombinace stejných barev a vaše podvědomí je spojí s daným logem.

Minimalismus jasně vede

V čem je ale současný webdesign také unikátní, to je trend minimalismu. I tím si prošla celá řada umělců a jenom málokdo čekal, že zakotví i v oblasti podnikání a prezentací. Zkrátka a jednoduše se dnes snažíme vše zmenšovat, redukovat písmena, ale třeba i vypouštět jednotlivé hlásky. A příklad? Třeba seznam interpretů na Majáles 2015. Zde totiž chybí všechny samohlásky. Dokonalá ukázka umění a sdělovací hodnoty v praxi.